Mănăstirea Hodoș Bodrog

Din punct de vedere geografic Mânăstirea Hodoș – Bodrog se află în județul Arad (județ situat la granița de vest a României), la vest de municipiul Arad, pe cursul inferior al Mureșului, la o distanță de 12 km, pe drumul ce duce de la Arad la Felnac - Secusigiu - Periam (se merge spre Timișoara și înainte de benzinaria Petrom se cotește la dreapta).
    Mânăstirea a luat ființă în urma descoperirii unei icoane a Maicii Domnului cu Pruncul Iisus. Tradiția ne istorisește cum un taur din turma unui păstor a scos cu coarnele dintr-o movilă de pamânt Icoana "făcătoare de minuni" a Maicii Domnului, pe acel loc credincioșii construind o bisericuță unde s-a păstrat icoana, acesta fiind doar începutul mânăstirii.
    Prima atestare documentară cunoscută, o avem din anul 1177, într-o diplomă dată de regele Bela al III-lea, în care Mânăstirea Hodoș - Bodrog este menționată ca având proprietate, fiind nominalizați și vecinii pe care-i avea atunci; dar vechimea ei este cu mult mai mare, după cum afirmă și unii istorici locali, cum ar fi Ladislau Naghy de Peretsenyi, prietenul lui Gheorghe Șincai, care spune ca în Mânăstirea Hodoșului au locuit, pe vremea ducelui Ahtum, la începutul sec. XI, călugări "greci" de rit răsăritean.
    O precizare nouă ne oferă un document provenit din anul 1233, prin care Mânăstirii Hodoș i s-a repartizat o cantitate anuală de 1000 de bulgări de sare, care erau transportați din Transilvania pe râul Mureș.
    Invazia tătară de la 1241 a dat o lovitură puternică sistemului monastic din câmpia Aradului în urma căreia multe mânăstiri existente înainte dispar din izvoarele istorice. Mânăstirea Hodoș - Bodrog a trecut și peste această situație dificilă.
    Se pare că a fost distrusă numai bisericuța mânăstirii, dar viața monahală a continuat, deoarece există o mențiune în această privință într-un document din anul 1278.
    În anul 1991, conducerea mânăstirii este încredințată Arhim. Nestor Iovan, sub care Mânăstirea Hodoș - Bodrog continuă să înflorească.
    Mânăstirea Hodoș - Bodrog a vegheat dintotdeauna la neobosita propovăduire a credinței creștine, ținând trează conștiința credincioșilor care frecventau acest sfânt așezământ în duminici și sărbători, dar mai ales cu ocazia hramului.
Organizarea pelerinajelor este amintită pentru prima dată în documente în anul 1771, luând o amploare deosebită mai ales sub păstorirea episcopului Grigore Comșa (1925-1935), situație care se menține și în prezent.
    Mânăstirea Hodoș - Bodrog își desfășoară activitatea în conformitate cu rânduielile vieții monahale și a statutului pentru organizarea și funcționarea mânăstirilor ortodoxe, conform principiului "ora et labora" (roagă-te și muncește).
    Rânduiala este cea a vieții de obște, din care fac parte aproximativ 25 de viețuitori: ieromonahi, ierodiaconi, monahi, rasofori și frați.
    După Sfântul Maslu de obște din fiecare vineri și după Sfânta Liturghie din duminici și sărbători se fac rugăciuni speciale, molifte și dezlegări de obște, pentru toți credincioșii care vin la mânăstire.
    Cu ocazia Hramului mânăstirii, la 14 august și în Vinerea Mare se face procesiunea "Drumul Crucii".

Scrie în caietul de impresii

Ultimele 10 impresii

Vezi toate impresiile
  1. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Buna seara,
    Este cineva care face transport catre man.Bodrog, din Timisoara ,cu intoarcerea la sfarsitul slujbelor de vineri noapte?
    Astept un numarul de telefon,
    Multumesc.
    (Incepand cu sapt.28noiembrie)
    ?
  2. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Doresc sa incep de Vineri 22.octombrie 2016 pelerinajul la Sf aManastire de la Hodos Bogrun,cine are masina si doreste sa mai ia o persoana ,evident contra-cost ma poate contacta la nr de telefon 0735705662
  3. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Si eu as vrea sa merg si sa particip la slujbele de seara !!!
  4. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Si eu as vrea sa particip intr-o vineri seara.
  5. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Am f de mai multe ori la Sf Manastire,am ramas f impresionata de dezlegarile de dupa Sf Maslu intr-o vineri noaptea,acum 3 vineri mai exact,am mai vrut sa vin cu baiatul meu cu el am mai fost cu un grup,un microbuz,dar piedicile au f f mari cand aveam pers nu aveam masina,cand am gasit masina nu mai gaseam pers,imi doresc f mult sa mai particip la dezlegari dar numai Bunul Dumnezeu daca ne-a invrednici,sa mai ajungem,imi doresc f mult cu baiatul meu sa mai vin ca avem f mare nevoie de aceste dezlegari/Doamne lucreaza cu puterea si cu indurarea Ta si ajuta-ne te rog ca sti de ce avem nevoie?
  6. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Eu am mai f in multe Sf Manastiri la Sf Maslu e aceleas rugaciuni ca peste tot,doar ca se citesc si rugaciunile de dupa fiecare Evanghelie si apoi se fac dezlegarile ce nu le-am auzit de cand am f la M-rea Tekirghiol la Arh Arsenie Papacioc,cu traire cu evlavie sunt f multi ani aproape 30 si aici cand le-am auzit nu mi-a venit a crede,i-am multumit lui Dumnezeu ca am putut ajunge si imi doresc sa mai ajung daca o sa am ocazia nu o voi mai rata,Doamne ajuta-ma te rog!
  7. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Daca as avea cu cine sa vin cu baiatul meu,as mai veni,sunt din Resita,daca stiti pe cineva va rog sai dati nr de tel al meu 0786607522,ma voi ruga mereu pt dvs,cu nevrednicie,Doamne ajuta-ne!
  8. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Sfanta Manastire Bodrog este cu adevarat plina de Duh Sfant si asa va ramane atata timp cat toti cei care fac parte din obstea manastirii sunt calugarii si preotii extraordinari
    pe care ii stiu, plini de har si iubire pentru Dumnezeu si pentru oamenii care vin aici cu tot felul de necazuri pentru care asteapta un raspuns .
    Am vazut oameni care cu adevarat au probleme si care au plecat dupa slujba de vineri noaptea cu credinta ca maine va fi mai bine.
    Pentru mine, personal, acest loc este oaza mea de liniste sufleteasca in care imi doresc sa ajung cat mai des, unde ma simt extraordinar si de unde plec cu dorinta de a reveni. Am fost la multe manastiri din tara noastra, dar asa cum m-am simtit la Bodrog, nu m-am mai simtit nicaieri. Sper sa ma ajute Dumnezeu sa ajung astazi la Sfanta Liturghie. Dumnezeu sa va ajute pe toti cei care calcati pragul acestei manastiri cu credinta adevarata in sufletul vostru!
  9. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    Buna ziua,pentru cei interesati TIMISOARA-BODROG sa mearga 7 vineri (post) la rind incepind de azi 06.11.2015 seara la manastire ,PLECARE ORA 22.de la OMV LIPOVEI (omv statia lui14 si 40),intoaarece dupa ce se incheie programul .tel sau informatii 0770369573 Irina Carp
  10. Mănăstirea Hodoș Bodrog
    As vrea sa particip la programul religios de la manastire din zilele de 14.08 incepand de la ora 19 si pana dupa sfanta liturghie arhiereasca din 15.08.2015, accesul pentru mine ese mai greoi venind dinspre Resita . Daca sunt persoane din Timisoara sau alte zone care au un loc disponibil in masina si doresc sa ma ia rog sa ma contacteze la 0724513288- daca se poate prin sms si sun eu ulterior .